marți, 21 iunie 2016

Utopii cu tine (interzise)



Topesc carne.
O așez în matrițele oaselor.
Bat monede eterne
În valuta viselor.

Tălmăcesc umbre de înviere
Descinse din al tău făurar;

Pribegesc spre un colț de animă
Pe a șoaptelor adiere,
Unde gingașa calică se reanimă
Așteptând iubirea-mi în natură sau numerar.

Nu fă achiziții cu toptanul,
De îndoielnică valoare;
Contrabandiștii joacă jianul
Când îți culeg în regrete zâmbetul de floare...

Fiecare vrea a o vinde,
Nimeni nu o mai oferă,
Febril o cați a cuprinde,
Salivând după un gram pus în cub ori sferă.

Și totuși iubirea e liberă pe piață,
Nu precum fericirea de e efemeră
Și al cărei preț se plătește pe viață.
Ridică-ți privirea și mâna o întinde,
Gram de tine cu gram de ea se va aprinde
Și creieru-ți va fi potopit în fiecare emisferă.

De vrei să conservi amorul letal
Fii tandră și mușcă-mă brutal,
Ori fii brutală și mușcă-mă tandru!
Savurează aroma deosebită
Într-un vals burlesc și domol,
Nu fi grăbită –
Pune-mi cordul în borcan cu formol,
La umbră de verde codru.

Chimere interzise,
De tine înfăptuite,
În hrisoave sunt prezise.
Sufletele contopite
Nu sunt diluate,
Ci în esențe explicite
Prizate narcotic cu voracitate.

Într-un colț de stradă, pe amiez,
Pentru al tău smarald opiant visez
Să-mi dezlănțui condeiul și să cedez.
Formele iubirii lichefiez,
Le sorb în seringă de eros,
Atașez al buzelor ac pentru un contact vaporos;
Din priviri te îmbrățișez,
Te străpung burghez
Și siluetele în vene ți le injectez...
Primește al meu păgân botez!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu