marți, 18 august 2015

Ca un pisic

Ai apărut pe strada ninsă cu soare
Ca un pisic flămând,
Jumătate de tine plângea,
Vreme ce jumătatea cealaltă fugea,
Râzând,
Întrebându-mă cine sunt oare.

Ca un pisic vagabond
Ai apărut pe strada decorată
Cu colbul adidașilor rupți prin drumeție
Și cu sânge după vreo uitată beție –
Vremurile de altă dată,
Întrebându-mă cum de sunt blond.

Ai apărut pe aceeași stradă cu mine
Ca un pisic nomad,
Ce nu își află locul decât la următoarea destinație
Ori în ale mâțelor gheare, mereu altă delegație
Făcând amoral jihad,
Întrebându-mă de ce merg la pas cu tine.

Am dispărut amândoi pe strada îmbrăcată în noapte
Ca un singur pisic făr' de gologan;
Eu te-am înmormântat adânc în sine,
Tu te-ai înveșmântat degrabă cu mine,
Rămânând din noi un pisic golan
Plecat să devoreze muzele ce îl evocă în șoapte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu